정보광장

 

  • HOME
  • 정보광장
  • 공지사항

2023-1학기 학위청구논문 심사신청 및 심사용 논문 제출 Applying for Thesis/Dissertation Examination and Draft Thesis Submission Guidelines

  • 등록일 2023.05.10
  • 조회수 392
  • 공공정책대학원

[한국어] 

[2023-1학기 학위청구논문 심사신청 및 심사용 논문 제출]

  

  

  

2023학년도 1 학기 학위청구논문 심사 신청이 아래와 같이 진행되오니

해당 기간 내에 논문지도교수와 상의하시고 심사용 논문을 제출해 주시기 바랍니다.

** 아래 내용은 2023-1학기 학위청구논문심사신청 안내 (공지 194번)의 일부 내용을 발췌하여 

이번학기 논문심사일정에 참여하는 학생들에게 기간엄수를 강조하기 위해 재공지 하는 것입니다. 



1. 대상 : 2023년도 1 학기 및 이전학기 논문연구계획서 신청자

   


2. 학위청구논문 심사 신청 및 청구논문 지도교수 추천서 제출

1) 신청기간 : 2023년 5월 1일(월) ~ 5월 11일(목)

2) 신청방법 : 학사정보서비스 로그인 -> 자격시험관리 -> 학위청구논문신청

  

※ 학위청구논문 신청서 출력 후 교수님 확인(도장/사인) 후 교학과에 제출

  (학사정보에서 출력 가능 또는 첨부파일에서 출력)

  

※ 첨부파일 작성 출력 후 교수님 확인 후 교학과에 제출

  

  

3. 심사비입금


1) 입금기한 :  2023년 5월 9일(화) ~ 5월 11일(목)

2) 입금금액 :  15만원

3) 입금방법 :  국민은행 85300100058871 (예금주 : 세종대학교)

(가능하면 입금자는 본인 성명으로 부탁드리며, 이유는 신청자 확인이 필요해서 입니다)

  

※ 심사비 입금 고지서 및 영수증(학사정보서비스에서 학위청구논문 심사 입력 후 출력가능)

  


4. 제출서류 목록

1) 석사학위 청구논문 제출 신청서 1부 

2) 석사학위 청구논문 지도교수 추천서 1부

3) 석사학위 청구논문 심사위원 추천서 1부

4) 심사용 청구 논문 3부(제출부수 : 3부를 각각 제본하여 심사위원3명에게 미리 제출/교학과에는 제출할 필요 없음)

  


 감사합니다.

  

  

  

※ 제출서류 1),2),3) 은 반드시 교수님 서명을 포함하여 교학과로 제출바랍니다. 

E-mail : pubsejong@sejong.ac.kr

  

※ 심사용 논문 및 제출은 논문지도교수님과 상의 후, 기한 안에 제출하도록 하셔야 합니다.

  

※ 문의사항은 교학과(02-3408-3045, 3682)로 전화주세요.




[English]


[2023-1 Applying for Thesis/Dissertation Examination and Draft Thesis Submission Guidelines]




The application for dissertation review for the spring semester of 2023 proceeds as follows. 

Please consult with your thesis advisor and submit your thesis within the given period.

** This notice is an excerpt from the 2023-1 Semester Thesis Examination Application Guide (Notice No. 524).

This is a re-announcement to emphasize to students graduating with a thesis to keep the deadline.



1. Qualifications for application : Applicants for the thesis research plan for the spring semester of 2023 and the previous semester

  


2. Application for thesis examination and submission of a recommendation letter from thesis advisor (professor).

1) Application period: 2023 May 8 (Mon) ~ May 11 (Thu)

2) How to apply: Log in to Academic Information Service -> Qualification Test Management -> Apply for Degree Thesis

  

※ After printing out the application form for degree thesis, submit it to the office of the graduate school of public policy(Kwang-gae to building, office room 915) after checking with the professor signature. (print attached file)


※ Fill out and print the attached file, submit it to the office of the graduate school of public policy(Kwang-gae to building, office room 915) after checking with the professor.


3. Deposit of examination fee

1) Payment deadline: 2023 May 8 (Mon) ~ May 11 (Thu)

2) Examination fee : KRW 150,000

3) Deposit account: 국민은행(KB bank) 853001-00-058871 

                                   [Account holder: 세종대학교(Se-Jong university)]

4) Deposit method: Account transfer with your name

             

※ Examination fee payment notice and receipt - Available to print after inputting the dissertation examination in the Academic Information Service.



4. List of documents to be submitted

1) Application form of master's thesis

2) Advisor recommendation letter

3) Committee list

4) Entire draft thesis/dissertation (3 copies)

- Submit 3 copies in advance to your advisor and committee

- In this regard, please consult with your advisor

- This is not the final printed version and will not be submitted to graduate school office


※ Submit the required documents 1), 2), 3) to the office of the graduate school of public policy (Kwang-gae-to building, office room 915). 

It must be a document signed by the professor.


※ Thesis for review and submission documents must be submitted within the deadline after consulting with the thesis advisor.

If you have any questions, please email the Office of the Graduate School of Public Policy. >> pubsejong@sejong.ac.kr