정보광장

 

  • HOME
  • 정보광장
  • 공지사항

2022학년도 2학기 학위청구논문 심사신청 및 제출 안내 | Fall 2022 Application for a thesis/dissertation process

  • 등록일 2022.10.17
  • 조회수 619
  • 공공정책대학원

2022학년도 2학기 학위청구논문 심사신청 및 제출 안내


2022학년도 2학기 학위청구논문 심사 신청이 아래와 같이 진행되오니

해당 기간 내에 논문지도교수와 상의하시고 심사용 논문을 제출해 주시기 바랍니다.


1. 석사학위논문 제출 자격

 가. 소요학점(24학점)을 모두 취득하였거나 논문 심사학기에 취득예정인자

 나. 종합시험을 PASS한 자

    - PASS조건 : 누적 2개 과목 합격


2. 학위논문 작성방법(양식포함)

- 첨부파일(세종대학교 대학원 학위논문 제출 형식) 참고


3. 학위청구논문 심사일정 및 제출 서류

일정(제출기한)

제출 서류

학위논문심사신청

2022.10.31.(

~ 11.03.(

오후 5시까지

 

 

 아래 제출 서류  ~ 모두 교학과로 방문 제출 + 심사비 납부

※ ⑤심사용 학위청구 논문은 교수님께 직접 제출하시기 바랍니다.(교학과 제출 아님)

 

 학위청구논문제출신청서

- 학사정보시스템에서 본인이 직접 신청하여 출력

- 해당 서류의 신청 및 출력은 10.31.()부터 가능

신청방법 : 

[학사정보시스템 로그인] -> [자격시험관리] -> [학위청구논문신청] -> [신청상세정보]에서 [새로작성버튼 클릭

-> 이전에 입력한 논문연구계획서의 논문제목(국문), 논문제목(영문)이 나옴

-> 논문제목을 변경할 경우, 논문제목(국문),논문제목(영문두 개 모두 수정

-> [저장(신청)]버튼 클릭] -> 신청서 출력

- 신청서 출력 후 하단의 지도교수님 서명은 직접 받으시기 바랍니다.

주임교수님 서명은 비워두시기 바랍니다.(교학과에서 일괄 처리 예정)

 

 학위청구논문 지도교수 추천서

- 첨부파일양식2】참고

- 하단의 지도교수님 서명을 직접 받으시기 바랍니다.

 

③ 석사학위 청구논문 심사위원 추천서 

- 첨부파일양식3】참고


④ 학위청구논문 심사비 납부

심사비 150,000

입금계좌 : 국민은행 853001-00-058871(예금주 세종대학교)

- 입금명 : 본인 명의로 계좌이체


 심사용 학위청구 논문(3)

- 심사용 논문(3)를 제본하여 심사위원 세분께 각각 제출(교학과 제출 아님)

제출기한은 교수님과 직접 상의하시기 바랍니다.

제본양식은 첨부파일(세종대학교 대학원 학위논문 제출 형식)을 참고 바랍니다.

제본 문의 : 세종대 군자관 복사실(02-498-9670)

군자관 복사실에 맡기면 최소 3일 이상 소요 되오니 미리미리 제본을 맡기시기 바랍니다.

적어도 심사 날짜 1주일 전까지는 교수님께 전달하셔야 교수님께서 미리 읽어보실 수 있습니다늦게 제출하실 경우 교수님들께서 심사에 곤란을 빚으실 수 있으니 늦지 않게 제출 바랍니다.

논문 심사 개시

2022.11.21.()

본심사 일정은 지도교수님과 직접 상의하시기 바랍니다.

본심사 당일에 심사결과보고서 제출 서류들( 5,아래참고)과 인준서를 모두 지참하여 각 서류에 필요한 서명을 받으시기 바랍니다.

인준서는 세종대 군자관 복사실에 직접 구입 바랍니다.

심사결과보고서

제출

2022.12.22.(목)

오후 5시까지

 아래 제출 서류 만 본심사 전에 교학과에 방문 수령하고 제출 서류 ~는 본인이 직접 출력하여 본심사 당일에 모두 지참

 본심사 후심사위원(교수님서명이 완료된 모든 서류(~)를 교학과에 방문 제출


 학위청구논문 심사 종합 판정표

- 본심사 전에 교학과에 방문 수령 바람(직접 출력 불가)

 

 논문심사 종합 보고서

첨부파일(논문심사 종합 보고서) 참고

 

 학위청구논문 연구윤리 준수 서약서

첨부파일(학위논문 유사도 검사시스템 활용지침 및 연구윤리준수서약서

  참고

 

 학위논문 유사도 확인서

첨부파일(학위논문 유사도 확인서출력

https://sejong-grad.copykiller.com/ 링크에서 학번&비번으로 로그인 후 유사도 퍼센트 수치를 조회하신 후 유사도 확인서에 기입

논문표절률 20% 미만인 경우 표절률만 기입

논문표절률 20% 이상인 경우 : 표절률 기입+심사위원장 의견 받기


⑤ 표절방지시스템 검사결과보고서(카피킬러 결과보고서)

- 세종대 카피킬러캠퍼스만 허용

(인터넷 표절검사무료서비스인 카피킬러라이트 결과보고서는 제출 불가)

이용방법 세종대 학술정보원 로그인 최상단메뉴 > [전자정보] >[Database] > 15번 표절검사서비스 카피킬러 접속

(https://library.sejong.ac.kr/search/Search.ax?sid=7)

 

검사조건

비교범위 현재첨부문서카피킬러DB

검사설정 인용/출처 표시문장 제외제목/목차/참고문헌 제외

표절기준 : 6어절 이상 일치, 1문장 이상 일치

 

발급형태 기본보기

- 오른쪽 상단 확인란 지도교수님 서명 받기

- 중간 성명란 본인 서명하기

학위논문 온라인 등록 및

논문 책자 제출

2023.01.02.() ~

01.05.(오후 5시까지

 

 아래 제출 서류 ,을 교학과로 방문 제출

 

 학위논문 온라인 등록

세종대 학술정보원을 통해 제출

http://library.sejong.ac.kr/guide/Static.ax?page=Thesis 

(로그인 ID : 학번, PW : 초기접속 시 생성)


디지털 학술정보원 제출자 인증 절차 완료 후 논문제출 가능

- 문의 : 학술정보원 전자정보과(02-3408-3073)

심사결과보고서의 논문제목학사정보시스템에 입력된 논문 제목인쇄본에 입력된 제목(국문영문부제명)이 모두 일치하여야 등록 가능(불일치시 접수 불가)

 

 저작권 동의서

위 온라인 제출 승인 완료 후 출력 가능

학술정보원 dCollection 개인 공지사항 승인공지메일 확인 후 인쇄 제출

- 특허관련 비공개 요청 : 학술정보원으로 문의(별도의 비공개 신청서를 작성하여 제출해야 함.)

- 문의 : 학술정보원 전자정보과(02-3408-3073)

 

 인쇄본 학위논문(인준서 원본 포함하여 총 4)

인쇄본 총 4부 모두 공공정책대학원 교학과(광개토관 915)로제출

- 인쇄본 논문인준서 : 국문 작성은 심사위원의 도장영문 작성은 심사위원의 친필서명이 원칙인준서 포함한 원본 논문 1부 이상 반드시 포함하여 제출

인쇄문의 : 군자관 복사실(02-498-9670)

인쇄본이 나오기까지 최소 3일 이상 소요되오니 미리미리 논문 책자 인쇄를 맡기시길 바랍니다.

 

4. 논문 제목 수정 방법 및 절차

1) 본심사 전 수정할 경우

심사위원 서명 받기 전

(~ 모두 완료해야 함)

 교학과에 이메일 보내기

이메일 제목 : 논문제목수정_성명_학번

이메일 내용에 수정전·후 국·영문 제목 4가지를 모두 기재

(수정전 국문제목수정전 영문제목수정후 국문제목수정후 영문제목)

 

 학위청구 심사종합판정표 제목 수정

교학과에서 방문 수령한 뒤직접 두 줄로 긋고 새로운 제목을 수기로 작성하여 심사 당일 밑줄 바로 아래에 심사위원장의 서명을 받아야 함(수정펜/연필 사용 금지)

 

 아래 서류 3개에 대하여 수정하여 직접 출력

심사종합보고서

학위청구논문 연구윤리 준수 서약서

학위논문 유사도 확인서

2) 본심사 후 수정할 경우

심사위원 서명 받은 후

(~ 모두 완료해야 함)

 

2022.12.22.(목)

오후 5시까지

(이후 제목 수정 불가)

 교학과에 이메일 보내기

이메일 제목 : 논문제목수정_성명_학번

이메일 내용에 수정전·후 국·영문 제목 4가지를 모두 기재

(수정전 국문제목수정전 영문제목수정후 국문제목수정후 영문제목)

 

② 아래 서류 4개 모두 직접 두 줄로 긋고 새로운 제목을 수기로 작성하여 밑줄 바로 아래에 심사위원장의 서명을 받아야함(수정펜/연필 사용금지)

학위청구 심사종합판정표

심사종합보고서

학위청구논문 연구윤리 준수 서약서

학위논문 유사도 확인서






Fall 2022 Application for a thesis/dissertation process



1. Qualification of Application


1) Students who have acquired all required credits or is scheduled to acquire them this semester(24 credits)

2) Students who passed the comprehensive exam

 - PASS : Accumulated 2 subjects passed

  


2. Thesis/Dissertation Format


- Refer to the attached file (Form of submitting a thesis for graduate school of Sejong University)

  


3. Schedule and Submission Documents

Timeline

Action

Applying for 

Thesis/Dissertation Examination

  

10.31(Mon)~11.03(Thu)

※ All of the documents below( ~) should be submitted to the office(광915) + payment of examination fees

※ Please submit the thesis/dissertation examination directly to the professor. (Do not submit to the office)

  

 Application Form

- Applying and printing of the documents are available from 10.31(Mon)

- Apply and print from 〔Academic Information System >School Register Management >Qualifying Examination >Dissertation for Degree Application/Cancellation〕

- Check and if you need, modify both thesis title (Korean) and title (English)

- Check the name of your advisor

- Click 【Save(Request)】 and print 【Application form】

- Get the signature of your advisor

- Leave the signature space empty for the principle professor (the office of the graduate school of public policy will handle it all at once)

  

학위청구논문 지도교수 추천서(advisor recommendation letter)

- Print from attached files

- Get the signature of your advisor

  

석사학위 청구논문 심사위원 추천서(committee list)

- Print from attached files

  

 Examination Fee

- Examination Fee: KRW 150,000

- Deposit Account : 국민은행 853001-00-058871(Account holder : 세종대학교)

- You have to deposit with YOUR NAME


 Entire draft thesis/dissertation (3 copies)

- Submit to your advisor and committee for feedback prior to making revisions and scheduling the defense

- In this regard, please consult with your advisor

※ This is not the final printed version and will not be submitted to graduate school

- For the format refer to the attached file (Form of submitting a thesis for graduate school of Sejong University)

Commencement of Examination of thesis/dissertation

  

11.21(Mon)

- Discuss the schedule with your advisor

- On the day of this review, please bring all the documents for submitting defense review report (a total of 5 documents which are indicated below box) and 인준서(confirmation sheet) to receive the signatures for each document.

- Purchase the 인준서(confirmation sheet) in the copy room of Sejong University Gunja Hall(군자관).

Submitting Defense Review Report

  

By 12.22(Thu) 5 p.m.

 Before the main examination, visit the office(915) and receive the document ① and submit it, for the documents ~, you have to print it out and bring it on the day of the main examination.

 After the main examination, visit the office(915) and submit all the documents (~) which have the signature of the advisor and committee.

  

① 학위청구논문 심사종합판정표(Certification of Thesis/Dissertation Defense)

- Visit the office(광915) before the main examination and receive it (You cannot print it)

  

논문심사종합보고서(thesis review report)

- Print from attached files


학위청구논문 연구윤리 준수 서약서(Pledge of compliance of research ethics for a thesis)

- Print from attached files

  

④ 학위논문 유사도 확인서(Confirmation of result of plagiarism check for a thesis)

- Print from attached files

- Write the plagiarism rate on the confirmation (How to check the rate: Click the link(https://sejong-grad.copykiller.com/and login with your Student ID&PW, then you are able to check the rate)

- If the plagiarism rate of the thesis is 20% or higher, the opinion of committee chair is essential

- Even if the plagiarism rate of the thesis is less than 20%, write the plagiarism rate and submit it


표절방지시스템 검사 결과보고서(Anti-Plagiarism System Inspection Results Report)

- Click Sejong University E-Library Database :

https://library.sejong.ac.kr/en/search/Search.ax?sid=7

☞ Login and inspect your thesis according to No.16 'Plagiarism inspection service Copy Killer campus Manual' 

- Check conditions as follows ;

① Scope of comparison : current attached document and database of Copykiller

  ② Settings for checks : Sentences indicating quotation/source excluded and subject/table of contents/bibliography excluded

  ③ Standard for plagiarism : over 6 phrases or 1 sentence identical

- Summary view for issue type and student's signature for check box

- Unable to submit the result report of copy killer light, which is an Internet plagiarism inspection service

Submitting Your Thesis/Dissertation

  

01.02(Mon)~01.05(Thu)

 Submit the documents below(,) to the office(915) in person

  

 Submit Online

- Click and submit : https://library.sejong.ac.kr/en/guide/Static.ax?page=Thesis

     

 Author Permission Agreement

- Printable after receiving [Approval] notification message from ‘My Notice’ of the dCollection of E-Library

- Patent-related non-disclosure request : Contact the Sejong University Library and request a non-disclosure application

- Contact Information : Library office 02-3408-1827

     

 Printed Thesis/Dissertation (Total 4 copies including the original form of 인준서(confirmation sheet))

Submit all the 4 copies of your completed thesis/dissertation to the office of the graduate school of public policy(광개토관 915) 

- One copy must contain the signed ‘Approval Page’ with original signature. In principle the signature is a stamp if it is written in Korean and the signature is an autograph if it is written in English


4. Procedure to modify the title of Thesis/Dissertation

1) Modifying before the main examination(Before getting the signature of the committee)

(①~③ should be done)

① E-mail the office of the graduate school of public policy

- Title of the Email : Modifying Thesis title_(your name)_(Student ID)

- The content of the email should contain all of the lists below.(Total 4)

(Korean and English title before modifying, Korean and English title after modifying)


② Modify the title of 학위청구 심사종합판정표(Certification of Thesis/Dissertation Defense)

- After receive it at the office(광915), strike-through(cross out) the title and handwrite the new title and get the signature of the head of the committee right below the strike-through on the day of examination. (Do not use correction pen or pencil)

  

③ Modify and print out the 3 documents below

- 심사종합보고서(thesis review report)

- 학위청구논문 연구윤리 준수 서약서(Pledge of compliance of research ethics for a thesis)

- 학위논문 유사도 확인서(Confirmation of result of plagiarism check for a thesis)

2) Modifying after the main examination(After getting the signature of the committee)

(①~② should be done


by 12.22.(Thu)

5 p.m.

(After 5p.m, modifying the title will not be permitted) 

① E-mail the office of the graduate school of public policy

- Title of the Email : Modifying Thesis title_(your name)_(Student ID)

- The content of the email should contain all of the lists below.(Total 4)

(Korean and English title before modifying, Korean and English title after modifying)


② Strike-through(cross out) the title of the 4 documents below and handwrite the new title and get the signature of the head of the committee (Do not use correction pen or pencil)

  

- 학위청구 심사종합판정표(Certification of Thesis/Dissertation Defense)

- 심사종합보고서(thesis review report)

- 학위청구논문 연구윤리 준수 서약서(Pledge of compliance of research ethics for a thesis)

- 학위논문 유사도 확인서(Confirmation of result of plagiarism check for a thesis)